У роботі досліджується складові самосвідомості сучасної молоді на
прикладі студентів-психологів. На основі теоретичного аналізу психологічної
літератури по даній проблемі, визначено поняття самосвідомості, його складових
та особливостей розвитку в онтогенезі, а також проведено емпіричне
дослідження складових самосвідомості на вибірці студентів-психологів першого
та четвертого курсу навчання. У дослідженні було проаналізовано певні складові
самосвідомості, а саме рівень саморегуляції, показники самовідношення,
самооцінки, самопрезентації. На основі порівняльного аналізу у студентів IV
курсу навчання було визначено нижчий рівень саморегуляції та більш
осмислений та креативний підхід до самопрезентації. Розроблено програму
розвитку самосвідомості.
The paper examines the components of self-awareness of modern youth on the
example of psychology students. Based on the theoretical analysis of psychological
literature on this issue, the concept of self-awareness, its components and peculiarities
of development in ontogeny is defined, and an empirical study of the components of
self-awareness is conducted on a sample of first- and fourth-year psychology students.
The study analyzed certain components of self-awareness, namely the level of selfregulation, indicators of self-attitude, self-esteem, and self-presentation. Based on the
comparative analysis, the fourth-year students have a lower level of self-regulation and
a more meaningful and creative approach to self-presentation. A program for the
development of self-awareness was developed.