У роботі аналізується проблема формування психологічного клімату в
шкільному колективі в процесі навчальної діяльності. Виявлено взаємозв’язок
між суб’єктивною оцінкою психологічного клімату та психофізіологічним
станом учнів, соціометричними позиціями й особистісними рисами, такими, як
тривожність, агресивність й ворожість. Під час написання роботи було визначено
загальні теоретико-методологічні підходи для дослідження психологічного
клімату в шкільному колективі, обрано комплекс методик, що відповідають меті
дослідження. Також продіагностовано та проаналізовано вплив різноманітних
чинників на психологічний клімат і визначено шляхи його покращення для
створення позитивного середовища в процесі навчальної діяльності.
The work analyzes the problem of forming the psychological climate in the
school collective in the process of educational activity. The relationship between the
subjective assessment of the psychological climate and the psychophysiological state
of students, sociometric positions, and personal traits such as anxiety, aggressiveness,
and hostility is revealed. During the writing of the work, the general theoretical and
methodological foundations for researching the psychological climate in the school
collective were determined, and a set of methods appropriate to the goals of the
research was chosen. Also, the influence of various factors on the psychological climate was diagnosed and analyzed, and ways to improve it for creating a positive
environment in the process of educational activity were identified.