Робота присвячена актуальній проблемі адаптації дітей
трудових мігрантів до української системи середньої освіти. Відзначено, що
досить часто адаптація відбувається довго й болісно, не завжди
завершуючись успіхом. Серед проблем, які негативно впливають на
психологічний стан дітей у родинах трудових мігрантів, особливе місце
належить постійній відсутності контролю батьків над дітьми як такого.
Відповідно, від цього страждає як загальна культура виховання й поведінки
дітей трудових мігрантів, так і можливості їхньої соціалізації в суспільстві.
Підліткам властиві почуття відмінності від однолітків, занижена, нестійка
самооцінка, активний пошук значущого дорослого. Доведено, що своєчасна
психокорекційна робота з дітьми та підлітками зокрема дозволяє знизити
рівень невротичних і поведінкових розладів, збалансувати батьківсько-дитячі
взаємини і в кінцевому рахунку сприяє оздоровленню клімату в родині.
The work is devoted to the topical problem of adaptation of
children of migrant workers to the Ukrainian system of secondary education. It is
noted that quite often adaptation is long and painful, not always successful. Among
the problems that negatively affect the psychological state of children in the
families of migrant workers, a special place belongs to the constant lack of parental
control over children as such. Accordingly, both the general culture of upbringing
and behavior of children of migrant workers and the possibility of their
socialization in society suffer from this. Adolescents are characterized by feelings
of difference from peers, low, unstable self-esteem, active search for a meaningful
adult. It is proved that timely psycho-correctional work with children and
adolescents, in particular, reduces the level of neurotic and behavioral disorders,
balance parent-child relationships and ultimately contributes to improving the
climate in the family.