Методи дослідження: логічного аналізу, синтезу; графічного аналізу; порівняльного аналізу; статистичної обробки результатів дослідження. У роботі проведено розрахунки на ЕОМ у програмі MS Office Excel. Основні результати дослідження: обґрунтовано напрями вдосконалення маркетингової діяльності АТ КБ «ПриватБанк». Новизна роботи: визначається власними підходами до проведення досліджень маркетингової діяльності підприємства для подальшого формування маркетингової стратегії банківської установи.
Object of research: marketing activities of JSC CB "PrivatBank". Research methods: logical analysis, synthesis; graphic analysis; comparative analysis; statistical processing of research results. The work includes calculations on a computer in the MS Office Excel program. Main results of the research: directions for improving the marketing activities of JSC CB "PrivatBank" have been substantiated. Novelty of the work: is determined by its own approaches to conducting research on the marketing activities of the enterprise for the further formation of the marketing strategy of the banking institution.