У роботі досліджено проблему професійної деформації особистості
педагогів, що виникає внаслідок емоційного та психологічного навантаження. В
ході теоретичного аналізу визначено ключові прояви професійної деформації.
Емпірично виявлено рівні професійної деформації у вчителів та викладачів.
Розроблено та апробовано тренінгову програму корекції професійної
деформації, статистично підтверджено її ефективність. Практичні рекомендації,
створені у рамках дослідження, можуть бути використані для запобігання
професійній деформації у педагогічному середовищі.
The work examines the problem of professional deformation of the personality
teachers, which arises as a result of emotional and psychological stress. IN
during the theoretical analysis, the key manifestations of professional deformation were identified.A professional correction training program has been developed and tested
deformation, its effectiveness has been statistically confirmed. Practical recommendations,
created as part of the research can be used for prevention
professional deformation in the pedagogical environment.
Levels of professional deformation among teachers and lecturers were empirically revealed.