У роботі досліджується проблема тривожності дітей молодшого
шкільного віку та можливості її корекції, зокрема методами арт-терапії . Під
час написання роботи було визначено теоретичні аспекти поняття
тривожності, проаналізовано основні методи та позитивні значення арт-терапії
у коригуванні тривожності дітей. Емпірично визначено прояви тривожності у
дітей молодшого шкільного віку, проведенна корекція тривожності молодших
школярів методами арт-терапії, дана оцінка ефективності запропонованої
корекційної програми.
The work examines the problem of anxiety in children of primary school age
and the possibility of its correction, in particular, using art therapy methods. During
the writing of the work, the theoretical aspects of the concept of anxiety were
determined, the main methods and positive values of art therapy in correcting
children's anxiety were analyzed. Еmpirically of anxiety in children of primary
school age were empirically determined, correction of anxiety in primary school
children was carried out using art therapy methods, and the effectiveness of the
proposed correction program was evaluated.