У вступі обґрунтована актуальність теми, визначені предмет, мета і задачі роботи, розкрита теоретична і практична значимість. В першому розділі розкрито сутність інноваційних процесів та особливості розвитку готельно-ресторанного бізнесу, надано аналіз факторів, що впливають на впровадження інновацій у готельно-ресторанному бізнесі. В аналітичному розділі здійснено дослідження ресторанного бізнесу Німеччини, наведено аналіз наявних і нових методів та інновацій. Тенденції, що формують індустрію гостинності розкрито в третьому розділі.
The introduction substantiates the relevance of the topic, identifies the subject, purpose and tasks of work, reveals the theoretical and practical significance. In the first chapter, the essence of innovative processes and peculiarities of hotel and restaurant business development, provides analysis of factors influencing the introduction of innovations in hotel and restaurant business are revealed. In the analytical section, conducted a study of the restaurant business in Germany, an analysis of existing and new methods and innovations was provided. The trends shaping the hospitality industry are revealed in the third section.