Інституційний репозиторій
ETNUIR

Психологічні особливості прояву булінгу у підлітковому віці

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єнілєєва, Каміла Ельдарівна
dc.date.accessioned 2024-11-16T17:43:44Z
dc.date.available 2024-11-16T17:43:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Єнілєєва К.Е. Психологічні особливості прояву булінгу у підлітковому віці: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра: 053 Психологія / К.Е. Єнілєєва.- Київ, 2023.- 99 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://etnuir.tnu.edu.ua/handle/123456789/160
dc.description Магістерська робота uk_UA
dc.description.abstract У науковому дослідженні представлено характеристику булінгу як психологічного явища. Досліджено теоретичні та практичні аспекти з подолання булінгу у підлітковому середовищі. Завдяки використанню методики діагностики показників і форм агресії А. Басса та А. Дарки (адаптація А.К. Осницького) виявлено, що для хлопців характерним є прояв вербальної агресії на високому рівні із найбільш частим характером прояву. Для дівчат – роздратування, яке здатне викликати агресію, на високому рівні із найбільш частим характером прояву. Із отриманих результатів аналізу індексу агресивності та індексу ворожості, досліджено, що в усіх 16 осіб – 100% відстежується низький рівень прояву агресивності та низький рівень прояву ворожості. За результатами авторської анкети отримані відповіді хлопців та дівчат на актуальні питання дозволили сформувати уявлення про картину розуміння агресії, принижень, булінгу здобувачами освіти, наявності чи відсутності випадків булінгу у закладі освіти, де навчаються учні. Розуміння ними проблеми та необхідності її вирішення. За методикою К. Томаса на найбільш високому рівні, виявляючись домінуючою форма виходу з конфлікту, у 16 респондентів проявилась шкала «компромісу», це означає, що хлопці і дівчата, які взяли участь у проведеному дослідженні переважно пропонують у конфлікті своєму опоненту угоду на основі взаємних вчинків або ж пропозицію варіанту, що знімає виниклу суперечність. Розроблено програма профілактики, яка розрахована на учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Програма складається з теоретичного матеріалу та практичної складової – виявлення жертв булінгу чи булерів, вироблення стратегічних рішень та конкретних методів впливу на учасників булінгу, організація системної роботи в учнівському колективі. За результатами тренінгів передбачається підвищення професійної компетентності вчителів, батьків та максимальна обізнаність учнів з даної проблеми. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського uk_UA
dc.subject булінг uk_UA
dc.subject підлітковий вік uk_UA
dc.subject психологічні особливості uk_UA
dc.subject прояви булінгу uk_UA
dc.subject агресія uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject психологічне цькування uk_UA
dc.title Психологічні особливості прояву булінгу у підлітковому віці uk_UA
dc.type Other uk_UA
dc.identifier.udc 159.9


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу