Фундаментальною метою освіти є розвиток здатності студентів до навчання протягом усього життя, що також є однією з цілей Міністерства освіти і науки України у сфері сталого розвитку. Самооцінка студентів відіграє ключову роль у досягненні цієї мети, тому що, з психологопедагогічної точки зору, ефективне саморегульоване навчання, в рамках вищої освіти, буде більш ефективним, коли студенти реалістично усвідомлюють свої сили та ефективно використовують свій внутрішній потенціал.
Мета даного дослідження - теоретично вивчити та емпірично обґрунтувати
виявлення взаємозв’язку самооцінки та навчальної успішності студентів.
The fundamental goal of education is to develop students' capacity for lifelong learning, which is also one of the goals of the Ministry of Education and Science of Ukraine in the field of sustainable development. Students' self-esteem plays a key role in achieving this goal because, from a psychological and pedagogical point of view, effective self-regulated learning, within higher education, will be more effective when students are realistically aware of their strengths and effectively use their internal potential.
The purpose of this study is to theoretically examine and empirically substantiate
to identify the relationship between self-esteem and academic performance of students.