Робота присвячена темі розвитку емпатії у майбутніх психологів.
Об'єктом дослідження є процес формування та розвитку емпатії. Предметом
дослідження є особливості розвитку емпатії у студентів-психологів. У
дослідженні використані теоретичні (аналіз літератури), емпіричні
(опитування, тестування) та статистичні методи обробки даних.
Психодіагностичний комплекс включає методики: "Виявлення емоційності до
емпатії" (І. Юсупов), "Діагностика рівня емпатії" (В. Бойко), "Шкала
емоційного відгуку" (А. Магребян, Н. Епштейн).
У роботі розглядаються теоретичні аспекти емпатії, її роль у психології
та для психолога як фахівця. Описується структурно-динамічна модель
функціонування емпатії. Аналізується вплив легкої емпатії на майбутні
психологи та причини цього явища. Надається характеристика вибору та
етапів емпіричного дослідження. Проведено аналіз результатів дослідження
рівнів розвитку емпатії у студентів-психологів.
Результатом проведеного дослідження стало виявлення рівнів розвитку
емпатії у майбутніх психологів та розробка практичних рекомендацій
викладачам щодо підвищення емпатійних здібностей студентів.
The work is devoted to the topic of developing empathy in future
psychologists. The object of the study is the process of forming and developing
empathy. The subject of the research is the peculiarities of the development of
empathy in psychology students. The study used theoretical (literature analysis),
empirical (surveys, testing), and statistical data processing methods. The
psychodiagnostic complex included the following techniques: "Identification of
Propensity for Empathy" (I. Yusupov), "Diagnosis of the Level of Empathy" (V.
Boyko), "Emotional Response Scale" (A. Mehrabian, N. Epstein).
The work examines the theoretical aspects of empathy, its role in psychology
and for a psychologist as a professional. The structural-dynamic model of empathy
functioning is described. The impact of the lack of empathy on future
psychologists and the causes of this phenomenon are analyzed. The characteristics
of the sample and stages of the empirical study are provided. An analysis of the
results of the study of the levels of empathy development in psychology students is
conducted.