У дипломній роботі проведено теоретичний аналіз проблеми
підліткової Інтернет-залежності. Визначено основні причини та прояви
Інтернет-залежності у дітей в підлітковому віці. Проаналізовано результати
експериментального дослідження та виявлено ступінь користування
Інтернетом. Визначено базові передумови виникнення й основні типи
Інтернет-залежності згідно з дослідженням К. Янга, а також проведена
експрес-діагностика рівня соціальної ізольованості особистості, зроблені
тести на дитячу інтернет-залежність та тест для діагностики нехімічних
залежностей Кулакова. Розглянуті поняття М. Гріффітса «Технологічна
залежність» та психологічні та фізичні симптоми Інтернет-залежності, а
також важливі ознаки, які здатні батькам та вчителям допомогти
діагностувати комп’ютерну залежність. Були визначені деякі шляхи
профілактики та корекції інтернет-залежності підлітків.
The thesis presents a theoretical analysis of the problem of adolescent
Internet addiction. The main causes and manifestations of Internet addiction in
children in adolescence are determined. The results of the experimental study are
analyzed and the degree of Internet use is revealed. The basic prerequisites for the
emergence and main types of Internet addiction according to the study of C. Young
are determined, as well as express diagnostics of the level of social isolation of the
3
individual, tests for children's Internet addiction and the Kulakov test for the
diagnosis of non-chemical addictions are carried out. M. Griffiths' concept of
“Technology addiction” and the psychological and physical symptoms of Internet
addiction, as well as important signs that can help parents and teachers diagnose
computer addiction are considered. Some ways of prevention and correction of
adolescent Internet addiction were identified.