У роботі аналізується проблематика стресу та опірності до них
студентів-психологів під час російсько-української війни, особливості
розвитку стресостійкості. При написанні кваліфікаційної роботи було
визначено теоретико-методологічні аспекти для дослідження стресостійкості
студентів, підібрано комплекс методик, які відповідають меті дослідження,
здійснено діагностику та інтерпретацію стресостійкості здобувачів освіти
напрямку «Психологія». На основі отриманих результатів було розроблено
загальні рекомендації та створено психокорекційну програму.
The work analyzes the problems of stress and resistance among psychology
students during the Russian-Ukrainian war and the peculiarities of the development
of stress resistance. When writing the qualification paper, the theoretical and
methodological aspects for the study of stress resistance of students were
determined, and a set of methods was selected that correspond to the purpose of the
study, the diagnosis and interpretation of the stress resistance of students of the
Psychology major was carried out. General recommendations were developed
based on the results, and a psycho-corrective program was created.