У роботі представлено аналіз наукової літератури з проблеми
професійного становлення особистості, основні підходи до визначення
сутності і змісту соціально-психологічного супроводу діяльності. Виявлено
місце соціально-психологічного супроводу у системі менеджменту
людських ресурсів. Визначено особливості професійного становлення
молодих фахівців у комерційній організації. Проведено порівняльне
дослідження молодих та досвідчених фахівців за методиками Шкала
самооцінки за С.А.Будассі, Тест рівня самоефективності Шерера та
Маддукса, Шкала тривоги Спілбергера та Шкала психосоціального стресу
Рідера. За результатами емпіричного дослідження обґрунтувано
необхідність соціально-психологічного супроводу професійного
становлення молодих фахівців у комерційній організації. Розроблено
програму соціально-психологічного супроводу професійного становлення
молодих фахівців у комерційній організації та експериментально
перевірено її ефективність. Надано практичні рекомендації з організації
соціально-психологічного супроводу професійного становлення молодих
фахівців у комерційній організації.
The study presents an analysis of scientific literature on the issue of
professional development of individuals, outlining the main approaches to
defining the essence and content of socio-psychological support in professional
activities. The role of socio-psychological support within the human resource
management system is identified. The features of professional development of
young specialists in a commercial organization are determined. A comparative
study was conducted on young and experienced specialists using the following
methodologies: Self-esteem Scale by S.A. Budassi, the General Self-Efficacy
Test by Sherer and Maddux, the Spielberger Anxiety Scale, and the
Psychosocial Stress Scale by Rieder. Based on the results of the empirical
research, the necessity of socio-psychological support for the professional
development of young specialists in commercial organizations was
substantiated. A program for socio-psychological support of young specialists'
professional development in a commercial organization was developed and
experimentally validated. Practical recommendations for organizing
socio-psychological support for young specialists in commercial organizations
are provided